ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΠΑΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΓΗ ΤΗΣ ΩΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΑΘΗΝΑ [Συνέχεια από το προηγούμενο]

794

Γράφει η Παυλίνα Μπεχράκη

ΥΜΝΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Αθάνατη Πόλη των Θεών, και των Σοφών.
Σύμβολο αιώνιο του κάλλους και της Δημοκρατίας.
Μοναδική Αρχόντισσα στου Περικλέους τους χρόνους
με του Φειδία τα μαγικά τα χέρια στολισμένη,
του Πλάτωνα, του Σοφοκλή, του Ευριπίδη, του Σωκράτη
και πλήθος άλλων Σοφών ανδρών, γενέθλια γη!
Περπατώ σήμερα στους δρόμους με τα ονόματα
τα Ιστορημένα, και σε κοιτάζω με της ψυχής τα μάτια μου
τα χορτασμένα, απ’ όσα έζησες, και έδωσες, στην οικουμένη,
κι’ ωσάν Θεά, υψώνομαι εγώ, μια ταπεινή Ελληνίδα,
με της φαντασίας, τη δύναμη, ως του Ολύμπου τα μέρη.
Πετάω, μέσα στον Ουρανό του ήλιου και του ανέμου,
όπου δοξαστικός ο ήχος της φωνής σου, ραγίζει τ’ άγιο χώμα σου,
και η Ιστορία η αθάνατη, η δοξασμένη, είναι και πάλι εδώ,
κάτω από τον ίδιο ουρανό, κι ό Παρθενώνας, το Μουσείο σου,
με κάποια από τα θησαυρίσματά σου, έτσι που η άγνοια του Ραγιά, κι’ η απληστία η αδιαφορία του βάρβαρου κατακτητή
τα πιο πολλά, είναι ξενητεμένα και με υπομονή προσμένουν
από τη νέα Ελλάδα, μια διαταγή ωραία, και να γυρίσουν, πίσω!!
[Π.Μπ]

ΙΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ
Ή ΑΘΗΝΑ στους πρώτους χρόνους, χωριζόταν σε δυό τομείς. Τήν Ακρόπολη, που ονομαζόταν Πόλη, και τη κάτω Πόλη το [Άστι],που περιελάμβανε την αγορά και τις κατοικίες. Στίς αρχές του 7ου αιώνα, η Αριστοκρατία, ήταν πανίσχυρη, και οι Πολίτες σε άθλια κατάσταση. Οί πολιτικές μεταβολές κατά τη διάρκεια του 7ου αιώνα, η αναθεώρηση των νόμων, και του πολιτεύματος, με όφελος των κατώτερων τάξεων, οδήγησαν σταθερά στην εγκαθίδρυση της Αθηναϊκής Δημοκρατίας.

ΣΤΑΘΜΟ για την Ιστορία της Σπουδαίας Πόλης αλλά και ολάκερης της Ανθρωπότητας, όπως έδειξαν τα πράγματα, αποτελεί ο 6ος αιώνας, που οι κατώτερες τάξεις, συμμετέχουν ενεργά στη βουλή των 400,και στην Εκκλησία του Δήμου, και τη συνέλευση των Πολιτών. Τό Αθηναϊκό Κράτος γίνεται ισχυρό, η Πόλη επεκτείνεται, και η νέα Αγορά του Σόλωνα ιδρύεται στον Κολωνό. Η προσάρτηση της Σαλαμίνας, και της Ελευσίνας δυνάμωσε ακόμα περισσότερο το Αθηναϊκό Κράτος!

ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ του Κλεισθένη, θεμελιώνεται στην Αθήνα, το καθαρό Δημοκρατικό Πολίτευμα, που εξασφαλίζει σε όλους τους Ελεύθερους Αθηναίους, την ισότητα, και την ελευθερία. Ή εκπροσώπηση, του Λαού στη Βουλή, και την Εκκλησία του Δήμου, επιτεύχθηκε με την κατανομή των Πολιτών, σε 10 Φυλές. Εκτός από τους ελεύθερους Αθηναίους, υπήρχαν οι μέτοικοι, ζωτικά μέλη, της Κοινωνίας, και οι ιδιωτικοί και δημόσιοι δούλοι.

Ο ΠΕΜΠΤΟΣ ΑΙΩΝΑΣ αρχίζει με την απειλή των Περσών.
Οί Αθηναίοι, αποκρούουν νικηφόρα, τους Πέρσες στον Μαραθώνα, το [480 πΧ], με τη ναυμαχία της Σαλαμίνας, και τη μάχη στις Πλαταιές [470 π.Χ.]. Όμως η Περσική εισβολή άφησε την Αθήνα καταστραμμένη και ερειπωμένη, την οποία οι Αθηναίοι ξαναχτίζουν, και τη μετατρέπουν σε μιά μεγάλη ναυτική δύναμη! Ο Θεμιστοκλής, ό Αριστείδης, ο Κίμων, και ο Περικλής ήταν οι Μεγάλοι Πολιτικοί Ηγέτες της Αθήνας.

ΣΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ.
Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ ήταν ο εμπνευστής, ενός θαύματος, όχι μόνο της Κλασσικής Αρχαιότητας, μόνο της Αρχιτεκτονικής μορφής της, αλλά και της Ιστορικής συνθήκης, μέσα στην οποία διαμορφώθηκαν ο Παρθενώνας, τα Προπύλαια, ο Ναός της Απτέρου Νίκης, και το Ερέχθειο, που συνθέτουν με μνημειώδη τρόπο, τη νέα μορφή της Αθήνας.

Ο ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ Πόλεμος, [431-404 π.Χ.] έφερε νικήτρια τη Σπάρτη. Η ανασυγκρότηση της Αθήνας, μετά το τέλος του πολέμου, έρχεται πρόσκαιρή, έτσι που τον 4ο αιώνα, οι Μακεδόνες πρωταγωνιστούν στον Ελληνικό χώρο μετά τη νίκη του Φιλίππου στη Χαιρώνεια το [338π.Χ.] οι Αθηναίοι οχύρωσαν τη Πόλη τους, και έφτιαξαν νέα μνημεία, που φανερώνουν την εκ νέου Πνευματική άνθιση της δοξασμένης Πόλης [Οί Στοές, το Στάδιο, το Διονυσιακό Θέατρο, και η διαρρύθμιση της Πνύκας, το μνημείο του Λυσικράτη κ.α. …………ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ]

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.