ΜΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

3814

Ή Έλλάς ελαφυρογωγήθη τότε
όχι μόνο η Ακρόπολη
{ Ι.Γεννάδιος ]

Ήλιος φωτοδότης,που η παγκόσμια ακτινοβολία του,τον ανέδειξε σε οχυρό Πολιτισμού,
ο Παρθενώνας, ο Ναός της Αθηνάς, Θεάς της Σοφίας,είναι εκείνος που με τη φωνή του,καλεί
τους λαούς της γης,να απαιτήσουν την επιστροφή των Γλυπτών του, Καί θα είναι αυτή νίκη
‘ολων των λαών,Ή επιστροφή,των Γλυπτών του Παρθενώνα,αποδεικνύει και τη συνέχεια
της αρχαίας Ελλάδας, στη νέα,τη σημερινή. Οι νίκες της αρχαίας Πατρίδας μας,είναι
ΟΙ Μαραθώνες και οι Θερμοπύλες. Η κάθε νίκη ενός λαού,γράφεται από την ιστορία.

– Ο σημερινός Πρωθυπουργός,απαίτησε και αυτός με τη σειρά του,την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, καί είναι διαχρονικά σθεναρή,αυτή η απαίτηση,από τους εκάστοτε κυβερνώντες, ,Προέδρους,Πρωθυπουργούς,Υπουργούς Πολιτισμού της Ελληνικής Δημοκρατίας,αλλά δυστυχώς ,οι Βρετανικές Κυβερνήσεις,αποφεύγουν επιμελώς να πάρουν θέση. Αξίζει να πούμε,σε αυτό ακριβώς το σημείο,πως στην αυγή αυτού του αιώνα,από το <Μιλένιουμ και μετά, το Βρετανικό Κοινοβούλιο, είχε στη πλειψηφία του κηρυχθεί,υπέρ της επιστροφής και οι δημοσκοπήσεις,που έχουν γίνει κατά καιρούς,στη κοινή γνώμη, δείχνουν υψηλά ποσοστά,υπέρ της επιστροφής των ιερών γλυπών στη Πατρίδα τους.Τήν ίδια γνώμη,έχει εκφράσει,και μερίδα Βουλευτών,του Εύρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Κάτι που δεν έχει γίνει ιδιαίτερα γνωστό,είναι ότι και ο Οικουμενικός Πατριάρχης,κ.Βαρθολομαίος, έχει ενδιαφερθεί πολύ στο παρελθόν με επιστολές στον διάδοχο του Θρόνου Πρίγκιπα Κάρολο,και με,επίσημη,επίσκεψη, στη Βασίλισσα Ελισάβετ,αλλά τα πρακτικά αυτής της συνάντησης ουδέποτε έγιναν γνωστά….Τό νέο Μουσείο της Ακρόπολης,,ένα από τα ωραιότερα του Κόσμου, που λούζεται από το Αττικό φως,έτσι που η γυάλινη οροφή του επιτρέπει στον ήλιο, να το αγκαλιάζει,και να λούζει τα θησαυρίσματά του, όσα έχουν απομείνει μετά τη βάρβαρη αρχαιοκαπηλία,που έχει καταγραφεί ,ως η μεγαλύτερη, στην Ανθρώπινη Ιστορία,όπως ακριβώς ήταν επάνω στο μνημείο, πριν τα κατεβάσει ο Έλγιν, ο κατοπινός λόρδος,τίτλος δώρο-αμοιβή,από το Βρετανικό κράτος,για την αρπαγή των γλυπτών του Παρθενώνα, που κληρονόμησαν, και οι απόγονοί του,και το κατείχαν μέχρι το 1963.

– Τό ιστορικό της αρπαγής, του Πολιτιστικού αυτού εγκλήματος, όλων των εποχών, υπάρχει φίλοι μου ατόφιο, με σπάνια τεκμήρια, μετά από επίπονη έρευνα,και εμπεριέχεται σε ειδικό κεφάλαιο στό εικονιζόμενο βιβλίο μου <Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΗΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ> πού αξίζει να αναφέρω απλά και μόνο πληροφοριακά,πως δεν ευτύχησα να συμμετάσχω στη γιορτή της Περιφέρειας Πελοποννήσου, για τα 200 χρόνια, λόγω επιδημίας, μάλλον, εικάζω, έτσι που ουδέποτε πληροφορήθηκα τον λόγο, από την καθ’ ύλην αρμόδιαπου δεν κατονομάζω, γιατί την έχω κρίνει ήδη, ούτε μού στάλθηκε ένα τόσο δα για τη προσφορά -δωρεά μου !{Μεγάλο μέρος και των δύο εικονιζόμενων βιβλίων μου,εκδ.2000,με θέμα και περιεχόμενο την Επανάσταση, και ολόκληρο το αντίτιμο, από τη διάθεσή τους, στο σπίτι του χαμόγελου του παιδιού στην Αρχαία Κόρινθο, και εικαστικό γεγονός, συγχρόνως διττή δηλαδή εκδήλωση, στη Κόρινθο, τη γενέθλια πόλη μου, που θα τη ταξίδευε, εκτός των τειχών με ομιλές επιφανών,για τη ηρωίκή εκείνη εποχή, βιβλιοπαρουσίαση, και 21 έργα από τη ΣΥΛΛΟΓΗ μας, με θέμα και περιεχόμενο,δίχως ούτε σέντσι από τα κονδήλια. <Ένα μικρό δείγμα ,μαζί με τα εν λόγω βιβλία μου για του λόγου το αληθές,και ας συνεχίσουμε αυτό το κακότυχο, ιστορικό οδοιπορικό, που πονέει τον όπου γής Ελληνισμό. Τό κείμενο που θα διαβάσετε φίλοι αναγνώστες,είναι ένα μικρό μέρος από το κεφάλαιο του βιβλίου που καλύπτει, το κρίσιμο, χρονικό διάστημα, από το 1802,έως το 1812,για την υπόθεση της αρπαγής,και φυγάδευσης,δυο φορές,των θησαυρών μας,, όπου στην αρχή, φωτίζεται το ναυάγιο του μικρού ισιοφόρου Πλοίου,ιδιοκτησίας του Έλγιν, στα Κίθηρα, με φορτίο 12 κιβώτια από μικρότερα γλυπτά, που είχαν φορτωθεί στον Πειραιά,με προορισμό την Αγγλία.

– Μια καταιγίδα,τον Σεπτέμβριο,του 1802,τσάκισε το πλοίο,που βυθίστηκε,μαζί με το πολύτιμο φορτίο,ενώ τα δύο άτομα πλήρωμα,και ο Έλγιν,,με τον σύντροφό του,Γουίλιαμ Χάμιλτον,{λόρδος μετέπειτα και αυτός}και ο νοών νοείτο…διασώθηκαν,και βγήκαν στη στεριά. Καλλύμνιοι σφουγγαράδες,ανέσυραν τα κιβώτια,που πήραν στη συνέχεια τον δρόμο της ξενιτιάς.

Όταν ο Έλγιν,Σκωτικής καταγωγής,διορίστηκε από τη Κυβέρνηση Πρεσβευτής,της Κωνσταντινούπολης,στόχο μοναδικό είχε να αρπάξει ότι μπορούσε,διαβλέποντας πως οι Ελληνικές αρχαιότητες είχαν μεγάλη αξία,έτσι που ταμουσεία του κόσμου θα έκαναν ουρά για να αποκτήσουν.Καί δεν ήταν ο μόνος,Ένας άλλος λόρδος,πρότεινε στη Βουλή,να μεταφερθεί ολόκληρη η Αρχαία Ελλάδα στην Αγγλία. Εξασφάλισε λοιπόν αυτός ο Πρεσβευτής της Αγγλίας,ο άρπαγας ,χωρίς αναστολές,το 1800,το πρώτο που του επέτρεπε,την ελεύθερη είσοδο στην Ακρόπολη,και στο μνημείο της. Τον Αύγουστο του 1801,΄ένα δεύτερο ,,έδωσε στον Έλγιν,απεριόριστη εξουσία,για λεηλασία ,έτσι που επιτρεπόταν σ’ αυτόν τον ληστή,και τους συνεργάτες του,να πάρουν μερικά κομμάτια,πέτρες,με ανάγλυφα,ή επιγραφές,και να στήσουν ικριώματά>δήθεν για εκμαγεία,για να τα στείλουν στην Αγγλία, προκειμένουν να ενισχυθούν οι καλές Τέχνες.<,Παραμύθι για τους αδιάφορους ΤΟΎΡΚΟΥΣ ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΜΌΡΦΩΤΟΥΣ ΡΑΓΙΆΔΕΣ,πού δεν ήξεραν από που κρατάνε οι δόλιοι . Στη πραγματικότητα,έγινε πράξη πλέον,η σύληση των Γλυπτών ,από το απροστάτευτο μνημείο.Οί εντολές του’Ελγιν στους συνεργάτες του,που πραγματοποιούσαν το καταστροφικό τους έργο,ήταν ολόκληρος κατάλογος πού είχε ως εξείς.Ήθελε και το μνημείο του Λυσικράτους,,αλλά τον σταμάτησε η αντίδραση,των Καπουτσίνων μοναχών,που κατοικούσαν δίπλα. Η Καρυάτιδα που αποσπάσθηκε από το κομψό θεωρείο της,στην πρόσταση των Κορών,του Ερεχθείου,ακούει αιώνες τώρα τον θρήνο των αδελφών της,Τό ακούν κατά καιρούς και οι Ποιητές. Η δεύτερη μεταφορά,των Γλυπτών,έγινε επίσημα και με τη βούλα της ίδιας της Κυβέρνησης,έτσι που μεταφέρθηκαν με πλοίο πολεμικό,κατά πως μαρτυρεί,ο Λόρδος Βύρων,γύρισε στην χώρα του με το ίδιο πλοίο,τι ειρωνεία,μετά τη πρώτη έλευσή του στην Ελλάδα σαν απλός περιηγητής. Ταξιδεύοντας με αυτό το πλοίο,έγραψε,νιώθοντας,αποτροπιασμό,γι αυτό το έγκλημα,το θαυμαστό ποίημα,,όπου προφυτεύει τη τιμωρία του ιερόσυλου Έλγιν.Καί πραγματικά ήταν πολύ σκληρή η θεϊκή τιμωρία,για αυτόν τον ασεβή θνητό.Αρρώστησε,φτώχυνε,και πούλησε στο Βρετανικό μουσείο αντί πινακίου φακής το εμπόρευμά του. Γιατί σαν εμπόρευμα προς πώληση το είδε
από την άρχή. όπως και τόσοι άλλοι,που με το πρόσχημα της αρχαιολατρίας, διαχρονικά,και συστηματικά,στόχο είχαν,τη ληστρική αρπαγή και λεηλασία. Έργο των Ευρωπαίων,απεσταλμένων των βασιλέων,επισήμων,και μη περιηγητών,εμπόρων,ναυτικών,και άλλων αδίστακτων,από τους Βυζαντινούς χρόνους,επί Οθωμανικής κατοχής,που στολίζουν επί αιώνες τα μουσεία Δύσης και Ανατολής.

Και αυτό ίσως είναι και το μεγάλο πρόβλημα,που δεν καταλήγει πουθενά αυτό το δίκαιο αίτημα της Ελλάδας.Φοβόνται ,μη και αδειάσουν τα μουσεία του κόσμου,που είναι γεμάτα με τα θησαυρίσματά μας.

-Η μεγάλη μας ευκαιρία,της επιστροφής των ιερών μας θησαυρών,ήταν το 2004,στους Όλυμπιακούς αγώνες. Καί όλοι θυμόμαστε,τις μεγάλες προσπάθειες,από τους υπεύθυνους ,που ζητησαν να έλθουν στη Πατρίδα τους,έστω και σταλμένα εθελοντικά,ως ειρονομία της Αγγλικής Κυβέρνησης.Άν γινόταν αυτό ο δρόμος θα είχε ανοίξει για την επιστροφή,με τη βοήθεια,του ΕυρωπαΪκου Κοινοβουλίου,των Πνευματικών δυνάμεων,της Ευρώπης και Αμερικής,και της κοινής γνώμης.
Ή ευκαιρία όμως αυτή χάθηκε από τη μικροπολιτική αντιπαράθεση,πού φθάνει μέχρι τη διαχρονική κατάρα που καταδιώκει το Εθνος μας τη διχόνοια.που όχι λίγε φορές,έχει τορπιλίσει μέ επιχειρήματα,αποδεκτά,από μεγάλη μερίδα ,μικρά και μεγάλα,κοινωνικά,ακόμα και εθνικά θέματα.

{ΠΑΥΛΙΝΑ ΜΠΕΧΡΑΚΗ}

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.