

Από την Εφύρα, κόρη του Ωκεανού και της Θέτιδας και σύζυγο του Ήλιου μέχρι τον Σίσυφο και την Μήδεια, το όνομα της πόλης της Κορίνθου πρωταγωνιστεί και μαγεύει όλους εκείνους που αναζητούν την μυθολογία στην καθημερινότητα και μας ανοίγει τις πύλες της μέσα από το e-sisifos, μας παρασύρει στο ταξίδι της εξερεύνησης του μυθολογικού παρελθόντος μας..
Το όνομα Σίσυφος είναι απόλυτα συνδεδεμένο με την πόλη της Κορίνθου. Ήταν ο πρώτος ιδρυτής της πόλης μας. Σύμφωνα με τον μύθο, ο Δίας αποπλάνησε την όμορφη κόρη του ποταμού Ασωπού, ο οποίος θυμωμένος, απευθύνθηκε στον Σίσυφο και του ζητούσε να του αποκαλύψει ποιος κρυβόταν πίσω από την αποπλάνηση. Ο Σίσυφος αρνήθηκε να συμμετάσχει στη διαμάχη των θεών ,και ο Ασωπός υποσχέθηκε μια αστείρευτη πηγή νερού στον Ακροκόρινθο που θα έλυνε το πρόβλημα της λειψυδρίας με αντάλλαγμα τις πολύτιμες πληροφορίες. Έτσι λοιπόν ο Σίσυφος τού αποκάλυψε τα πάντα και ο Ασωπός, αφού δεν κατάφερε να τιμωρήσει τον Δία, ξέσπασε την οργή του στον άτυχο Σίσυφο στέλνοντάς τον στον Άδη. Ο Σίσυφος όμως κατάφερε και ξέφυγε από τον Άδη, τον φυλάκισε και ξαναγύρισε στην Κόρινθο. Με τον Άδη φυλακισμένο, η αιώνια ζωή βασίλεψε αλλά δυστυχώς οι συνέπειες ήταν καταστροφικές αφού οι ετοιμοθάνατοι , οι βαριά πληγωμένοι πολεμιστές, ακόμα και τα ετοιμοθάνατα ζώα συνέχιζαν να ζουν μη μπορώντας να λυτρωθούν με τον θάνατο. Ο Άρης αιχμαλώτισε ξανά τον Σίσυφο και τον έστειλε στον Άδη . Ο Σίσυφος κατάφερε να ξεφύγει για ακόμα μία φορά , οι θεοί όμως τον αιχμαλώτισαν και τιμωρήθηκε με το να κουβαλάει έναν βράχο, ο οποίος κατρακυλούσε ξανά κάθε φορά που αυτός πλησίαζε τον στόχο του…
Ένας άλλος πολύ γνωστός μύθος για το όνομα της Κορίνθου αναφέρεται σε μια όμορφη, νεαρή κοπέλα που ονομαζόταν Κόρινθος, το όνομα της οποίας βγαίνει από τα συνθετικά Κόρη + Άνθος. Η όμορφη Κόρινθος ενδιαφερόταν μόνο για την πόλη της. Όταν ήρθαν τρεις μνηστήρες να την ζητήσουν σε γάμο, αυτή τους ζήτησε να κάνει ο καθένας ξεχωριστά κάτι καλό για την πόλη της Κορίνθου. Έτσι λοιπόν ξεκίνησαν οι τρεις μνηστήρες τις προσπάθειές τους για να εντυπωσιάσουν την νεαρή και όμορφη Κόρινθο. Ο πρώτος φύτεψε όλο τον κάμπο και το έδαφος έγινε γονιμότατο, ευνοήθηκαν οι σοδειές και η αγροτική ζωή, ο δεύτερος οχύρωσε την πόλη, έκτισε το κάστρο και την προστάτεψε από τους εχθρούς της και ο τρίτος έφερε το νερό της λίμνης Στυμφαλίας στην πόλη. Η όμορφη νέα , μη μπορώντας να επιλέξει τον νέο που βοήθησε την πόλη της περισσότερο, θυσιάστηκε, χωρίστηκε στα τρία κομμάτια και θάφτηκε στα θεμέλια της Πόλης.
Οι μυθική διάσταση της Κορίνθου συνεχίζεται και το όνομά της συνδέεται και με άλλες ιστορίες όπως της Μήδειας, αφού σύμφωνα με τον μύθο, σε αυτή την πόλη γράφτηκε ο τραγικότερος επίλογος όλων των τραγωδιών, όταν η πριγκίπισσα της Κολχίδας σκότωσε τα ίδια της τα παιδιά για να εκδικηθεί τον σύζυγό της, που την εγκατέλειψε για άλλη γυναίκα.
Η συμμετοχή της πόλης της Κορίνθου σε τραγωδίες δεν σταματά μόνο στην Μήδεια, αφού στην Κόρινθο υιοθετήθηκε ο νεογέννητος Οιδίποδας, καθώς, σύμφωνα με τον μύθο, ήταν Κορίνθιος και μάλιστα από την Τενέα. Μία ακόμα τραγωδία που καταλήγει σε αιμομιξία και πατροκτονία.
Και μέσα σε όλα αυτά , ξεχωριστή μνεία στην πόλη γίνεται και στους άθλους του Ηρακλή όπου ο νεαρός Ηρακλής έρχεται αντιμέτωπος με τις Στυμφαλίδες Όρνιθες και τις εξοντώνει.
Από τον Σίσυφο λοιπόν μέχρι και τον Οιδίποδα, την Μήδεια έως και τον Ηρακλή, την Τενέα μέχρι και τον Ακροκόρινθο, η πόλη της Κορίνθου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με μυθικά και μυθολογικά στοιχεία, ιστορίες που συνδέουν το παρόν με το παρελθόν, το χθες με το σήμερα και το αύριο. Ιστορίες που ξεδιπλώνονται όλο και περισσότερο όσο εμείς τις κρατάμε ζωντανές. Όσο εμείς τις συλλέγουμε και τις καταγράφουμε. Τα μυθολογικά και λαογραφικά στοιχεία ενός τόπου είναι ο ίδιος ο τόπος, η παρουσία του στον χρόνο, γι’αυτό και το e- sisifos θα είναι εδώ να ξυπνά αυτές τις κρυφές χορδές του τόπου μας…