Διαχειριστής

Φάουλ και κίτρινη Πρόεδρε!

Φάουλ και κίτρινη Πρόεδρε!
Decrease Font Size Increase Font Size Text Size Print This Page

Και αφού παρήλθαν οι μέρες του Πάσχα, ήρθε η ώρα των απολογισμών! Έναν τέτοιον επιχείρησε να κάνει και ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κορινθίας Παναγιώτης Πιτσάκης δίνοντας στην δημοσιότητα ένα κείμενο με τίτλο «Θεατής και φέτος η Κορινθία της εξόδου – Αναλαμβάνουμε δράση!» Καλά το ακούς αναγνώστη μου το ξέρω αλλά… η χρησιμότητα ακόμα αναζητάται και να με συγχωρείς Πρόεδρε μου διότι αφενός δεν έχεις τίποτα ανακοινώσιμο στην κατεύθυνση των ενεργειών που θέλεις να κάνεις και αφετέρου περιορίζεις τις ευθύνες της «ζημιάς» στον έμπορο και δει στον έμπορο της Κορίνθου!

Ποια η χρησιμότητα της παρέμβασης λοιπόν Πρόεδρε μου, δεν κατάλαβα! Και δεν κατάλαβα διότι στερούμενος στοιχείων απαξίωσες ή προσπέρασες τα όσα  κατεγράφησαν!  Μιλώ για το Λουτράκι που δηλώνει ευχαριστημένο από την επισκεψιμότητα του… Για τα Τρίκαλα της Κορινθίας , για τον ορεινό Φενεό που σε πληρότητα άγγιξαν το 100%!

Ναι, υπάρχουν περιοχές που δεν κρατούν τους επισκέπτες, η Κόρινθος χρειάζεται υποδομές, η Νεμέα χρειάζεται καταλύματα… Τούτο όμως αφορά όλους σας! Και το Επιμελητήριο πρωτίστως! Όχι τον Κορίνθιο έμπορο… τουλάχιστον όχι μόνον αυτόν και όχι σε προτεραιότητα! Γιατί τις αργίες Πρόεδρε μου τα εμπορικά είναι κλειστά!

Στο κείμενο – στο πρώτο του σκέλος – υπάρχουν διαπιστώσεις, πράγματα που λίγο πολύ όλοι τα γνωρίζουμε , κάποιοι πολύ περισσότερο επειδή τα ζουν , διαπιστώσεις τύπου  « μυριάδες Ελλήνων πέρασαν από τον νομό αλλά πολύ λίγοι τον προτίμησαν για την διαμονή τους και τις αγορές τους. Η Κορινθία σε πείσμα των καιρών και των αναγκών παραμένει ένα πέρασμα και δεν μπορεί να γίνει προορισμός για τα 4.000.000 Αθηναίων, πολύ περισσότερο των τουριστών.»

Ο Πρόεδρος συνεχίζει με τις διαπιστώσεις επικαλούμενος στοιχεία της ΕΣΕΕ περι αυξημένου τζίρου για να αντιδιαστείλει την κατάσταση στην Κορινθία και εδώ είναι το φάουλ αφού… στοιχεία δεν παρατίθενται! Λέει λοιπόν η ανακοίνωση – παρέμβαση: «Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της ΕΣΕΕ, το φετινό Πάσχα η αγορά σημείωσε μία αύξηση του τζίρου της τάξης του 1,2-1,5%, ενώ η αύξηση του Πασχαλιάτικου τζίρου στους προορισμούς της Πελοποννήσου ήταν εντυπωσιακή. Τι έγινε στην Κόρινθο;»

Το ερώτημα δεν είναι στοχαστικό ούτε φιλοσοφικό! Και δεν “αγκαλιάζει” όλη την Κορινθία αλλά μόνο την Κόρινθο! Τυχαίον;

Ο Πρόεδρος έρχεται να δώσει απάντηση και… να γίνει εμπαθής, με όλο το θάρρος Πρόεδρε μου!

Γιατί;
«Θα ήταν σημαντικό για όλους μας, ο Εμπορικός σύλλογος Κορίνθου να είχε φροντίσει να παρακολουθεί την μεγαλύτερη αγορά του νομού και να μπορούσε να παρέχει ασφαλή στοιχεία της εμπορικής κίνησης και του τζίρου των επιχειρήσεων, κάτι που μοιάζει με πολύ μακρινό όνειρο» η Προεδρική αναφορά που αναιρεί την όποια καλή εντύπωση θα μπορούσε να έχει η όλη παρέμβαση εκ Επιμελητηρίου ! Ο λόγος; Όχι ένας αλλά πολλοί!

  • Διότι η πασχαλινή αγορά δεν περιορίζεται στα εμπορικά καταστήματα Πρόεδρε μου! Κυρίως μιλάμε για καταστήματα εστίασης και τουριστικά καταλύματα! Στο νομό υπάρχει και ο ΣΕΓΕΣ Κορινθίας με έδρα στο Επιμελητήριο σας ( άρα θα μπορούσατε να έχετε άμεση ενημέρωση) αλλά και σύλλογοι επισιτιστών όπως ο Ξένιος Ζευς στο Λουτράκι! Για τα καταλύματα δε αρμόδιοι οι Σύλλογοι Ξενοδόχων αλλά και ο LTO.

 

  • Διότι υπάρχει στο νομό Ομοσπονδία Εμπόρων και Βιοτεχνών καθ’ όλα ενεργή που θα έπρεπε να έχει εικόνα της αγοράς και επίσης να εγκαλείται! Η συμπόρευση Πρόεδρε μου με την κυρία Ταουξίδη σας κάνει να τοποθετείστε έτσι προκατειλημμένα ; Εκτός κι αν απαξιώνεται την Ομοσπονδία με τούτο τον τρόπο!

 

  • Διότι ο Εμπορικός Σύλλογος Κορίνθου μπορεί να εκπροσωπεί την μεγαλύτερη αγορά του νομού δεν είναι όμως ο μόνος που οφείλει να έχει στοιχεία. Οι σύλλογοι Λουτρακίου και Ξυλοκάστρου  – περιοχές  κατεξοχήν τουριστικές – θα όφειλαν πρώτα από την Κόρινθο θα έλεγε κανείς να έχουν κάνει μια τέτοια δουλειά (βάση της Προεδρικής λογικής) . Δεν εγκαλούνται όμως!

 

  • Διότι υπάρχει ένας Δήμος που «ξέχασε» τον τουριστικό χαρακτήρα της πόλης με αιχμή το Λιμάνι ( Το επιμελητήριο επί Νανόπουλου «άνοιξε» το θέμα και προς τούτο Πρόεδρε μου ακόμα τίποτα δεν έχεις πει ως νέα Διοίκηση), αλλά και άκόμα 4 Δήμαρχοι που πρέπει να φροντίζουν για την τουριστική φυσιογνωμία των περιοχών τους

 

  • Διότι υπάρχει μια Περιφέρεια που έχει ορίσει στα πρώτα της κιόλας βήματα Διοίκησης την Κορινθία ως «πύλη της Πελοποννήσου» αλλά… ουδέν!

 

  • Διότι έχουμε και Εντεταλμένο της Περιφερείας για τα θέματα του Τουρισμού τον κ.Γιώργο Πετρίτση!

 

  • Διότι το Επιμελητήριο μοιάζει να νοιάζεται μόνο για την Κόρινθο (έστω κι αν είναι η μεγαλύτερη αγορά του νομού) και μόνο στο επίπεδο της εμπορικής κίνησης απαλείφοντας την εστίαση και την διαμονή

 

  • Διότι τους τελευταίους 3 μήνες οι σχέσεις Επιμελητηρίου και Εμπορικού συλλόγου κινούνται σε τεντωμένο σχοινί και η μεμονωμένη αναφορά σε αυτόν σε καμιά περίπτωση δεν πιστοποιεί τα λεγόμενα της τελευταίας συνέντευξης Πιτσάκη περί «Αρίστων σχέσεων».

 

Ουδείς είναι άμοιρος των ευθυνών και όλοι θα πρέπει να εγκαλούνται ως προς την απόδοση της εικόνας της αγοράς αφενός και αφετέρου να συνεργαστούν για την ανάκαμψή της! Διότι σε άλλη περίπτωση Πρόεδρε μου γίνεσαι εμπαθής και είμαι βέβαιη πως δεν το θέλεις… Διότι αναφέρεσαι σε ευθύνες που δεν είναι ώρα να καταλογιστούν αλλά… καταλογίζεις! ΜΟΝΟ στον Εμπορικό Σύλλογο Κορίνθου και την Διοίκηση του, ήτοι το Βασίλη Γεώργαρη!Γιατί αν είχε μια χρησιμότητα η συγκεκριμένη παρέμβαση  τώρα θα  ήταν περιλαμβάνοντας όλους τους ανωτέρω!

 

 

Στο δεύτερο σκέλος της παρέμβασης υπάρχουν προτάσεις, η διάθεση του Επιμελητηρίου να παρέμβει για ν αλλάξει αυτή η εικόνα! Πως θα επιτευχθεί αυτό; Σύμφωνα με την Παρέμβαση του Προέδρου,

  • Με ενεργοποίηση όλων των επιχειρηματικών δυνάμεων του τόπου, προκειμένου να δημιουργηθούν οι συνθήκες και οι υποδομές που θα κάνουν την όμορφη Κορινθία εθνικό τουλάχιστον προορισμό, για να μπορούν οι Επιχειρήσεις μας να πάρουν μερίδιο από την πολύ μεγάλη πίτα που δημιουργείται το Πάσχα, τα Χριστούγεννα και όλες τις μεγάλες αργίες που η αγορά της Αθήνας μετατοπίζεται στην περιφέρεια. Είναι άδικο για όσους επιχειρούν σε σκληρές συνθήκες στην Κορινθία να βλέπουν τις Εθνικές οδούς γεμάτες αλλά τα μαγαζιά τους άδεια.
  • Με την δημιουργία του Κορινθιακού Τουριστικού Οργανισμού (ΚΤΟ ή CTO ), τον οποίο ήδη τρέχουμε με γρήγορα βήματα και σε συνεργασία με όλους τους ζωντανούς φορείς του νομού, γιατί είναι το εργαλείο που θα φέρει νέο κόσμο στις πόλεις και τα χωριά μας»

 

Εν κατακλείδι, καλές οι διαπιστώσεις αλλά κούρασαν… Ωραίοι οι στόχοι αλλά να υλοποιηθούν (ακόμα ψάχνουμε εάν είναι ΚΤΟ ή CTO)!

Το στοίχημα είναι όλων σας! Αρχής γενομένης από την τουριστική σεζόν και την διοργάνωση της ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ EXPO…

Μετά την ολοκλήρωση τους , με δείγματα γραφής πλέον, θα είναι η ώρα των παρεμβάσεων. Με συγκεκριμένες ενέργειες που έγιναν , αποτελέσματα και ναι, τότε ΚΑΙ καταλογισμό ευθυνών! Σε όλους!

Προς το παρόν και… με το θάρρος, φάουλ και κίτρινη Πρόεδρε!

Χριστίνα Τσιορωτά

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.