Το Μέγαρο Χορού και ο Τατούλης οδήγησαν σε 2 ολέθρια στρατηγικά λάθη το Νίκα

905

Καλαμάτα – Μέγαρο Χορού –  Παρακολούθησης για το Ευρωπαικό Πρόγραμμα 2014-2020

Στον απόηχο όλων αυτών που διαδραματίστηκαν το διήμερο που μας πέρασε δυο είναι τα βασικά συμπεράσματα.

Το πρώτο που βγαίνει αβίαστα, είναι πως η Μεσσηνιακή πρωτεύουσα έχει την τύχη να φιλοξενεί στον κοινωνικό ιστό της ένα τέτοιο εμβληματικό κτίριο σαν το Μέγαρο Χορού.

Όμορφη αρχιτεκτονική, ιδιαίτεροι χώροι,έτοιμοι να φιλοξενήσουν ακόμα και τις πιο φιλόδοξες παραστάσεις, να παράξουν πολιτισμό, να αποτελέσουν αφετηρία μιας πρωτοφανούς πολιτιστικής ανάτασης που θα οδηγήσουν την τοπική κοινωνία να αποκτήσει μια άλλη οπτική , την τοπική οικονομία να αποκτήσει άλλα ζητούμενα, και τις τοπικές ηγεσίες σε άλλους προσανατολισμούς. Ο πολιτισμός, η τέχνη εξευγενίζει, εξυψώνει και ανοίγει νέους ορίζοντες. Όλα αυτά τα αισθάνεσαι όταν περιδιαβαίνεις τους χώρους του Μεγάρου Χορού.

Το έργο – ο σκοπός του – το άνοιγμα της πύλης – το πολιτικό κοντράστ έδωσαν λυσσαλέα μάχη τούτες τις ημέρες.

Το άνοιγμα της πύλης του Κλειστού Μεγάρου, δήλωσε την αρχή του τέλους ..

Τον χρόνο που μετράει αντίστροφα για να ξεκινήσει η πολιτιστική αναγέννηση της πόλης, εαν και εφόσον δοθεί η διοίκησή του και η καλλιτεχνική του διεύθυνση σε υπεύθυνα χέρια.

Το άνοιγμα της πύλης του Μεγάρου χορού, με αφορμή την συνεδρίαση της Ευρωπαικής Επιτροπής παρακολούθησης δίνει το στίγμα πως μπορούμε ως χώρα να τα καταφέρουμε στα μεγάλα και σημαντικά, όσο δαιδαλώδη και αν φαίνονται.

Το άνοιγμα της πύλης του Μεγάρου χορού, με τον τρόπο που ορίστηκε και προβλήθηκε απο τον Περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη,να συμβολίσει δηλαδή, πως η τέχνη δεν κάνει διακρίσεις, και δεν απευθύνεται μόνο στην αστική ελίτ αλλά προς όλη την κοινωνία,γιατί μόνο έτσι αυτή μπορεί να εξελιχθεί,στην πολιτική σημειολογία ήταν μια κορυφαία στιγμή.

Ο Τατούλης επέλεξε αυτή την μέρα , με καλεσμένους τα μέλη της ευρωπαικής επιτροπής παρακολούθησης αλλά και τους απλούς πολίτες για να γεμίσουν την αίθουσα και να βιώσουν αποσπασματικά διάφορες μορφές χορού έτσι όπως εκφράζονται μέσα απο την παράδοση και κουλτούρα μας.

Πάνω στην σκηνή ανέβηκαν τα πολιτιστικά κύτταρα της Καλαμάτας, τα νιάτα της, το μέλλον της που αποκλείεται να μην μπλέξει αρμονικά με το γίγνεσθαι αυτού του Κέντρου Πολιτισμού.

Δεύτερο συμπέρασμα

Παρά έξω, το απόλυτο κοντόφθαλμο παρόν. Που επιτάσσει για προεκλογικές σκοπιμότητες στον πρώτο πολίτη , τον δήμαρχο της πόλης, να δηλώσει “απών” απο την εκδήλωση , και να απαγορεύει στους δημοτικούς του συμβούλους να παρευρεθούν.

Παρά έξω, οι προεκλογικές σκοπιμότητες που ώθησαν  τον κ. Νίκα να “προβοκάρει” την ίδια του την πόλη, την Καλαμάτα, που αυτές τις ημέρες ήταν η πρωτεύουσα  της Πελοποννήσου,αλλά και τους συνδημότες του, απαξιώνοντας τους λέγοντας πως εκείνοι συμμετείχαν σε “πανηγύρι”!

Όταν συμμετέχει ο λαός, τότε η εκδήλωση μετατρέπεται σε πανηγύρι!

Δεν θέλω να πιστέψω πως ο δήμαρχος Νίκας φαντάστηκε ένα Μέγαρο Χορού μόνο για την αστική ελίτ, με περιορισμένες παραστάσεις , περιορισμένα εισιτήρια και δράσεις που ευφραίνουν την  καρδία των ολίγων και εκλεκτών.

Περισσότερο δικαιολογώ την απουσία του σε αδυναμία χειρισμού , η συνύπαρξή του με τον Τατούλη στον ίδιο χώρο.

Όσο και αν  αντιλαμβάνομαι την δυσκολία του, τα λάθη που έπραξε αυτό το διήμερο ήταν ολέθρια.

Η φαινομενική κρίση που προσπάθησε να δημιουργήσει την πρώτη ημέρα και πριν την έναρξη της εκδήλωσης κατακρίνοντας τις προθέσεις Τατούλη και απειλώντας πως θα στείλει έγγραφο στην Ευρωπαική Επιτροπή, του γύρισε μπούμερανγκ , μετά και τις δηλώσεις του συντονιστή των επιχειρησιακών προγραμμάτων όλης της χώρας , στελέχους της Ευρωπαικής επιτροπής, κ. Χρήστου Γκόγκα, ο οποίος έδωσε συγχαρητήρια στην Περιφέρεια Πελοποννήσου για τη διοργάνωση της  εκδήλωσης στο Μέγαρο Χορού, εκτιμώντας ιδιαιτέρως  τα μηνύματα που βγήκαν για το τι σημαίνει Ευρώπη στην Πελοπόννησο και στην χώρα.Ο κ. Γκόγκας έδωσε τα εύσημα στον Τατούλη , για την συνεργασία και για το έργο , γεγονός που δεν παραβλέπεται, δεν παραγράφεται και δεν μπορεί να περιοριστεί η σημασία του.

Από την άλλη,έχουμε τον ιδιαίτερα εκτεθειμένο Νίκα,σε όποιον θέλει να δει αντικειμενικά την πολιτική διάσταση του θέματος .

  • Δεν μπορεί ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, να επιχειρεί να “τορπιλίσει” μια τέτοια εκδήλωση και μάλιστα με την απειλή της “έκθεσης”της Περιφέρειας στην Ευρωπαικής Επιτροπή.Δεν υπάρχει σύνεση, ωριμότητα, πολιτική ευθυκρισία στην ενέργεια αυτή. Δεν υπολογίζεται η Πελοπόννησος, παρά μόνο ένας μίζερος καιροσκοπισμός .
  • Δεν μπορεί ο δήμαρχος της πόλης, για την οποία γίνεται λόγος στην συνεδρίαση της Ευρωπαικής επιτροπής, να μην παρίσταται.Να περιφρονεί τις εργασίες της.
  • Και αντι αυτού, την ίδια ώρα να καλεί σε συνέντευξη τύπου για να διατυπώσει τις ενστάσεις του απέναντι στο επιχειρησιακό πρόγραμμα.
  • Ποιος εμπόδισε τον κ. Νίκα να είναι παρών την επόμενη ημέρα στη συνεδρίαση και να μιλήσει ευθέως γι αυτές; Ουδείς.Ποιος συμβούλεψε τον κ. Νίκα να απαξιώσει κατά αυτό τον τρόπο την Ευρωπαική επιτροπή παρακολούθησης και να ακολουθήσει ένα κακόφωνο επικοινωνιακό αντάρτικο που κανένα όφελος δεν του προσδίδει.
  • Μέσα σε αυτό το διήμερο, τι είδους  πολιτικό προφιλ υποψηφίου Περιφερειάρχη  προσπάθησε να υιοθετήσει ο κ. Νίκας απέναντι στις δράσεις Τατούλη;
  • Του πολιτικού που σνομπάρει την κοινωνία , όταν αυτή εισβάλει με την κουλτούρα της σε σκηνές που παραδοσιακά “αγαπιούνται” απο τους μεγαλοαστούς;Του πολιτικού που δεν μπορεί να διαχειριστεί τον αντίπαλό του ακόμα και στον χώρο του, παρά τον θεσμό τον οποίο υπηρετεί;Του πολιτικού σαμποτέρ που για λόγους μικροπολιτικούς επιχειρεί να “τσαλακώσει” το συμφέρον του τόπου του;Του πολιτικού που κρύβεται πίσω απο το προσωπικό του γραφείο και δεν έχει το σθένος να παραστεί στην Ευρωπαική Επιτροπή και να διατυπώσει τα δικά του συμπεράσματα;
  • Δεν γνωρίζω τι είχε στο νου του να επιτύχει ο κ. Νίκας, αλλά έχουμε την αίσθηση πως ουδείς αντιλήφθηκε.

 

 

Τζένη Σουκαρά

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.