Παγκόσμια Ημέρα Αυγού σήμερα!

266

 \r\n\r\nΠολλοί λίγοι το γνωρίζουν, αλλά πριν από 20 χρόνια ακριβώς, το 1996, στην Βιέννη, κατά το ετήσιο συνέδριο της Διεθνούς Επιτροπής Αυγού (International Egg Commission) αποφασίστηκε να θεσπιστεί η δεύτερη Παρασκευή κάθε Οκτωβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Αυγού. Φέτος λοιπόν, η Παγκόσμια Ημέρα Αυγού είναι σήμερα, 14 Οκτωβρίου 2016.\r\n\r\nΓια αιώνες, τα αυγά έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διατροφή των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Είναι ένα ασυναγώνιστο διατροφικό “πακέτο”, όταν αναλογιστούμε ότι συνδυάζει πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας σε πολύ χαμηλό κόστος. Και είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή χολίνης, ουσία απαραίτητη για την οικοδόμηση και διατήρηση της μνήμης και της ανάπτυξης του εγκεφάλου. Αν συνυπολογίσουμε την αφθονία, την ευελιξία στο μαγείρεμα και την καταπληκτική τους γεύση, τα αυγά απλώς δεν έχουν ανταγωνισμό στην καθημερινή μας διατροφή.\r\n\r\nΤα αυγά είναι μία από τις υψηλότερες πηγές ποιότητας πρωτεΐνης της φύσης και περιέχουν πολλά από τα βασικά συστατικά για την υγεία μας. Η πρωτεΐνη που περιέχονται στα αυγά είναι εξαιρετικά σημαντική για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και των μυών, ενώ ως τροφή, τα αυγά παίζουν βασικό ρόλο στην πρόληψη ασθενειών και στην γενική ευημερία του ανθρώπου.\r\n\r\nΣκοπός της Παγκόσμιας Ημέρας Αυγού είναι η ενημέρωση του κόσμου για το τι προσφέρουν τα αυγά, αλλά και για το ποια είναι εκείνα τα πράγματα που πρέπει να προσέχουμε, όταν τα καταναλώνουμε.\r\n\r\n \r\n\r\nΤα αυγά είναι τα “χάπια βιταμίνης” της Φύσης\r\n\r\nΤι μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων, καρκίνου του μαστού και παθήσεων των ματιών, όπως ο καταρράκτης και η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, ενώ ταυτόχρονα να έχετε πιο δυνατούς μυς και καλύτερη υγεία καθώς γερνάτε; Η απάντηση είναι εξαιρετικά απλή: Να τρώτε αυγά!\r\n\r\nΤα αυγά είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης υψηλής ποιότητας, πλούσιας σε αμινοξέα, ασβέστιο, νάτριο, ιώδιο, σελήνιο, χολίνη και βιταμίνες Α, Β, D και Ε. Δεν είναι τυχαίο ότι περιγράφεται από τους διατροφολόγους, ως ένα “μεγάλο χάπι βιταμίνης”, ένα “κοκτέιλ μετάλλων”, που περιέχει όλες τις απαραίτητες βιταμίνες και ανόργανα συστατικά που απαιτούνται για μια υγιεινή διατροφή.\r\n\r\nΤα αυγά είναι γεμάτα με καλά συστατικά:\r\n

    \r\n

  • Έχουν βιταμίνη Α, η οποία είναι απαραίτητη για την υγιή ανάπτυξη των κυττάρων του σώματος, συμβάλλοντας στη διατήρηση υγιούς δέρματος και των ιστών των ματιών, ενώ συμβάλλει στη νυχτερινή όραση.
  • \r\n

  • Έχουν και βιταμίνη Β12, η οποία είναι απαραίτητη για το σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων, που είναι καίριας σημασίας για να λειτουργεί σωστά το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ συμβάλλει στην προστασία από καρδιακές παθήσεις.
  • \r\n

  • Φυσικά περιέχουν και χολίνη, που είναι ζωτικής σημασίας για τα λειτουργούν σωστά τα νεύρα και οι μυς του σώματος, ενώ έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου, συμβάλλει στην πρόληψη της απώλειας της μνήμης που σχετίζονται με γήρανση και μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού μέχρι και 40%.
  • \r\n

\r\nαυγά\r\n\r\nΑκούμε τακτικά για το πόσο σημαντικό είναι να ακολουθούμε μια ισορροπημένη διατροφή και ότι για να το πετύχουμε αυτό χρειαζόμαστε πρωτεΐνες και πολλές βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά. Τα φρούτα, τα λαχανικά και το κρέας έρχονται αβίαστα στο μυαλό, αφού, συνδυαστικά, μπορούν να μας τα προσφέρουν όλα αυτά, αλλά μόνο μία τροφή τα περιέχει όλα μαζί, μόνη της: τα αυγά!\r\n\r\nΟργανώσεις υγείας σε όλο τον κόσμο ενθαρρύνουν ενεργά τους ανθρώπους να τρώνε περισσότερα αυγά για το καλό της υγείας τους. Το Ίδρυμα Καρδιάς της Αυστραλίας συστήνει ότι να τρώμε έξι αυγά την εβδομάδα. Στον Καναδά τα αυγά φέρουν το σήμα ελέγχου υγείας της χώρας, και το Ίδρυμα Καρδιάς της Ιρλανδίας έχει επινοήσει την φράση: “An egg a day is ok” (ένα αυγό την ημέρα είναι εντάξει).\r\n\r\nαυγά\r\n\r\nΑναλυτικά: Ποια συστατικά περιέχουν τα αυγά\r\n

    \r\n

  • Σίδηρος: Ο σίδηρος είναι απαραίτητος για την μεταφορά οξυγόνου σε όλο το σώμα και συμβάλλει στην παραγωγή ενέργειας. Ο σίδηρος βοηθά φυσικά στην πρόληψη της αναιμίας.
  • \r\n

  • Βιταμίνη Α: Η βιταμίνη Α είναι απαραίτητη για την υγιή ανάπτυξη των κυττάρων. Συμβάλλει στη διατήρηση υγιούς δέρματος και των ιστών των ματιών, καθώς και στη νυχτερινή όραση. Η βιταμίνη Α ενισχύει σημαντικά το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • \r\n

  • Βιταμίνη Β2 (ριβοφλαβίνη): Η ριβοφλαβίνη κρατά το δέρμα και τα μάτια υγιή.
  • \r\n

  • Βιταμίνη Β5 (παντοθενικό οξύ): Η βιταμίνη Β5 είναι σημαντική για τον μεταβολισμό του σώματος, για την απελευθέρωση ενέργειας από την τροφή και για καλύτερη πνευματική απόδοση.
  • \r\n

  • Βιταμίνη Β12: Η βιταμίνη Β12 είναι αναγκαία για το σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Είναι σημαντική για να λειτουργεί σωστά το ανοσοποιητικό σύστημα και συμβάλλει στην προστασία από καρδιακές παθήσεις.
  • \r\n

  • Βιταμίνη D: Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για υγιή οστά και δόντια, καθώς βοηθάει τον οργανισμό να απορροφήσει το ασβέστιο από τις τροφές. Η βιταμίνη D βοηθά επίσης στην προστασία από ορισμένες μορφές καρκίνου και αυτοάνοσων νοσημάτων.
  • \r\n

  • Βιταμίνη Ε: Η βιταμίνη Ε συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του αναπαραγωγικού συστήματος, των νεύρων και των μυών, καθώς και στη διατήρηση της γενικής καλής υγείας και στην πρόληψη ασθενειών.
  • \r\n

  • Φυλλικό οξύ: Είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη και τη συντήρηση των νέων κυττάρων. Αυτό βοηθά στην προστασία από σοβαρές γενετικές ανωμαλίες και επομένως είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις έγκυες γυναίκες.
  • \r\n

  • Πρωτεΐνη: Η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη για την κατασκευή και επισκευή των μυών, των οργάνων, του δέρματος, των μαλλιών και άλλων ιστών του σώματος. Είναι, επίσης, απαραίτητη για την παραγωγή ορμονών, ενζύμων και αντισωμάτων.
  • \r\n

  • Σελήνιο: Βοηθά στην πρόληψη της βλάβης των ιστών του σώματος, ενώ προστατεύει το DNA, τις πρωτεΐνες και τα καλά λιπαρά από βλάβες. Το σελήνιο είναι σημαντικό για ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα και την σωστή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα.
  • \r\n

  • Λουτεΐνη και ζεαξανθίνη: Εκτός από το να συμβάλλουν στη διατήρηση της καλής όρασης, η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη μπορεί να βοηθήσει στην μείωση του κινδύνου για ασθένειες των ματιών που σχετίζονται με τη γήρανση, όπως ο καταρράκτης και η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.
  • \r\n

  • Χολίνη: Είναι ζωτικής σημασίας για να λειτουργούν σωστά τα νεύρα και οι μυς του σώματος, ενώ συμβάλλει στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και την λειτουργία της μνήμης.
  • \r\n

  • Ιώδιο: Είναι απαραίτητη για την παραγωγή των ορμονών του θυρεοειδούς και είναι ζωτικής σημασίας για την γενικότερη φυσιολογική λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα.
  • \r\n

\r\n 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.