Ο τουρισμός της κρουαζιέρας που…δεν ήρθε ποτέ!

1207

Κι αν το 2017 υπήρχε ένα υποτυπώδες πρόγραμμα άφιξης κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Κορίνθου, το 2018 βαδίσαμε με… βάρκα την ελπίδα στην κυριολεξία! Ο καθήλην αρμόδιος, Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου της Κορίνθου Γιώργος Φαρμάκης στις 4 Μαΐου του τρέχοντος έτους από την προβλήτα του λιμένος όπου και υποδέχτηκε τους επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου ¨LE LYRIAL¨ , εξέφρασε την…ελπίδα του πως «και άλλα κρουαζιερόπλοια θα επιλέξουν για σταθμό τους το λιμάνι μας»!

Πρόγραμμα δεν υπήρχε, συμφωνία με εταιρία όπως είχε συμβεί το 2017 δεν είχε συντελεστεί με αποτέλεσμα, όπως ρεπορτάζ της εποχής καταγράφουν, «ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Γιώργος Φαρμάκης ήταν εκεί και συζήτησε με αρκετούς Τουρίστες και προσπαθούσε μάλιστα να τους φέρει σε επαφή με τους Ταξιτζήδες για να γνωρίσουν τα κοντινά αξιοθέατα της περιοχής μας και μάλιστα με ιδιαίτερη επιτυχία».«Δουλειές του ποδαριού» θα πει κάποιος όμως ας δούμε ποια ήταν τα «θετικά αποτελέσματα των επαφών Φαρμάκη στην προβλήτα του λιμένος» όπως το ρεπορτάζ έλεγε.  Καμία αναφορά για έλευση κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι δεν υπάρχει! Μονάχα η Reggata έδεσε στις 16 του Μάη στο Λιμάνι αλλά αυτή κρουαζιέρα δεν λογίζεται! Πλέον η τουριστική σαιζόν έχει ολοκληρωθεί και…πανιά ανοίξαμε για το 2019 με…νέες ελπίδες προφανώς αφού ο σχεδιασμός ή δεν γίνεται ή γίνεται και κρατάται ως μυστικό επτασφράγιστο!

 

Το…μακρινό 2014, τα «αληθινά κρουαζιερόπλοια» του δημάρχου και τα έργα που έταξε ο Δήμος στην Ένωση Εφοπλιστών!

 

Ο σχεδιασμός βέβαια ήταν άλλος! Το θέμα της κρουαζιέρας είχε «ανοίξει» από το βήμα της Έκθεσης Κορινθία 2014 ο Πρόεδρος τότε του Επιμελητηρίου Κορινθίας Βασίλης Νανόπουλος ορίζοντας το διάστημα Μαρτίου – Νομεβρίου ως εκείνο που η πόλη θα υποδέχεται 2 κρουαζιερόπλοια εβδομαδιαίως μετά από συμφωνία που επετέυχθη με κορυφαίες τουριστικές εταιρίες! Βασική προυπόθεση βέβαια ήταν, τα έργα υποδομής του λιμένος! Η αναφορά αποτέλεσε αιχμή στην προεκλογική εκστρατεία του δημάρχου Πνευματικού ο οποίος έκανε λόγο για προεκλογικό πυροτέχνημα Νανόπουλου και για  «αληθινά κρουαζιερόπλοια» που φέρνει η δική του αρχή στην πόλη» επιδεικνύοντας συμφωνία με κορυφαίο ταξιδιωτικό οργανισμό !

Την ίδια περίοδο που τα κρουαζιερόπλοια Νανόπουλου δεν έρχονται επειδή τα έργα υποδομής δεν έχουν γίνει και τα κρουαζιερόπλοια Πνευματικού «θα σφυρίξουν», κλιμάκιο της Ένωσης Εφοπλιστών φτάνει στο λιμάνι προκειμένου να καταγραφούν οι ελλείψεις, να καλυφθούν και μετέπειτα οι εγκαταστάσεις να ενταχθούν στο τουριστικό πρόγραμμα της Ένωσης.

Τα έργα ήταν συγκεκριμένα και αφορούσαν:

  1. Στον Βόρειο Προβλήτα.
  2. Επέκτασή του κατά 120 μέτρα.
    ii. Διαπλάτυνση του υπάρχοντος τμήματος κατά 16 μέτρα.
    iii. Τοποθέτηση επιπρόσθετων προσκρουστήρων – fenders όπου απαιτείται.

 

  1. Στον Δυτικό Προβλήτα.

Ενίσχυση τμήματος μετώπου του κρηπιδώματος με την κάλυψη κενών κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

 

III. Νότιο Τμήμα Κρηπιδώματος.

  1. Διαπλάτυνση μήκους κρηπιδώματος, ώστε να δημιουργηθεί ευθύγραμμο μέτωπο.
    ii. Κατασκευή passenger terminal.

 

  1. Εκβάθυνση όλης της λιμενολεκάνης στο όριο των 9, 60 μέτρων.

 

Δήμαρχος και Πρόεδρος Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ειβεβαιώνουν τον σχεδιασμό εκτέλεσης των έργων. Οι εκπρόσωποι της Ένωσης μιλούν για  «εμπειρίες από τέτοιου είδους πρωτοβουλίες και ενέργειες εξετάσεως των προβλημάτων του κάθε λιμένα, από κοινού με τους αρμόδιους Φορείς, έχει αποδώσει καρπούς και είναι βέβαιο ότι, από τη θέληση και διάθεση του κάθε αρμόδιου και υπεύθυνου, εξαρτάται και ο βαθμός προόδου».

 

Τα κρουαζιερόπλοια του «κολοσσού» που εκ τοτε έχουν φτάσει στο λιμάνι της πόλης είναι μετρημένα στα δάχτυλα! Το μόνο δε επίσημο πρόγραμμα αφίξεως τους είναι το 2017 και αφού τροποποιήθηκε η ημέρα άφιξης από Κυριακή σε Σάββατο ώστε να διευκολυνθούν οι έμποροι της πόλης και να μην χρειάζεται να…χάνουν την Κυριακή τους στο βωμό του τουριστικού χαρακτήρα που διακαώς επιζητούν για την Κόρινθο.

 

 

Το μήνα Μάρτιο(2018) δε, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη για τα λιμάνια της Πελοποννήσου στην Καλαμάτα υπό τον Υπουργό Ναυτιλίας ώστε να συζητηθούν   θέματα μάστερ πλαν, υδατοδρομίων, νέου πλαισίου για τη λειτουργία των λιμανιών, καθώς και εργασιών αναβάθμισης για όλα τα λιμάνια της Πελοποννήσου. Αν πήγε ή δεν πήγε η Κόρινθος ουδείς έμαθε! Καμία ενημέρωση, καμία ανακοίνωση, καμία είδηση που να αφορά την εξέλιξη της υποδομής σε σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης!

Και τα ερωτήματα είναι πολύ συγκεκριμένα:

  • Έχουν ολοκληρωθεί τα έργα υποδομής που ζήτησε η Ένωση Εφοπλιστών;
  • Έχει ενταχθεί η Κόρινθος και το λιμάνι της στον τουριστικό σχεδιασμό της Ένωσης ;
  • Και αν ναι, πόσα κρουαζιερόπλοια έφτασαν στο λιμάνι πλην των 2 που είδαν και το φως της δημοσιότητας;
  • Ο σχεδιασμός είναι οι «ελπίδες» που εξέφρασε τον Μάιο ο Πρόεδρος Γιώργος Φαρμάκης και για άλλα κρουαζιερόπλοια στην σαιζόν;
  • Ο Εμπορικός σύλλογος ο οποίος την Παρασκευή μόλις μίλησε με θερμά λόγια για την συνεργασία με τον Δήμο έχει φέρει το ζήτημα στο τραπέζι των συνομιλιών; Έχει ζητήσει πρόγραμμα και ημερομηνίες έλευσης; Ή «κάθισε» στην ησυχία του διότι και το τουριστικό του χαρακτήρος θέλει δουλειά και η διάθεση είναι μηδενική;

Και εν τέλει… αυτό εννοούσε η δημοτική αρχή όταν μιλούσε για…»αληθινά κρουαζιερόπλοια» τα οποία φέρνει στην πόλη; Οι «έξυπνοι δημότες» δικαιούνται απαντήσεις!

 

Χριστίνα Τσιορωτά

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.