

\r\n
Η τράπεζα οφείλει ενημερώσει τον δανειολήπτη ότι έχει καταχωρηθεί στη σχετική λίστα εντός δεκαπέντε ημερολογιακών ημερών και υποχρεωτικά σε έγχαρτη μορφή. Στη γνωστοποίηση θα πρέπει να αναφέρονται υποχρεωτικά όλα τα παρακάτω:
\r\n
- \r\n
- Το γεγονός ότι έχει καταχωρηθεί ως μη συνεργάσιμος και τον/τους ειδικότερο/-ους λόγους για την κατηγοριοποίηση αυτή.
- Τις λεπτομέρειες αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα, με βάση το οποίο το ίδρυμα προτίθεται να κινηθεί στο μέλλον (π.χ. διαδικασία ρευστοποίησης).
- Τον κίνδυνο εκποίησης από το ίδρυμα τυχόν εξασφαλίσεων που έχουν παρασχεθεί από τους εγγυητές.
- Αν ο δανειολήπτης και τυχόν εγγυητές θα εξακολουθούν να είναι υπόχρεοι για τυχόν εναπομένον υπόλοιπο μετά την ενδεχόμενη εκποίηση εξασφαλίσεων, καθώς και τον τρόπο και το επιτόκιο που αυτό θα εκτοκίζεται.
- Το ότι ο αποχαρακτηρισμός του δανειολήπτη ως συνεργάσιμου μπορεί να έχει ως συνέπεια τον αποκλεισμό του από ειδικές ευεργετικές διατάξεις της νομοθεσίας (Ν. 3869/2010 και Ν. 4354/2015).
\r\n
\r\n
\r\n
\r\n
\r\n
\r\nΜετά τη γνωστοποίηση ο δανειολήπτης δικαιούται να υποβάλει ένσταση μετά την κατηγοριοποίηση του ως μη συνεργάσιμου.\r\n\r\nΣτη συνέχεια, η τράπεζα θα πρέπει να αξιολογήσει κατά πόσον ο δανειολήπτης έχει την ικανότητα αποπληρωμής του δανείου του, συνυπολογίζοντας σε κάθε περίπτωση το συνολικό ύψος και τη φύση των χρεών του (τυχόν οφειλών του έναντι άλλων ιδρυμάτων ή φορολογικών ή άλλων δημοσίων αρχών ή ασφαλιστικών φορέων) αλλά και το ελάχιστο επίπεδο των “εύλογων δαπανών διαβίωσης” και παράγοντες όπως: ηλικία, επάγγελμα, οικογενειακή κατάσταση, υγεία κ.λπ.\r\n\r\nΤο “Τυποποιημένο Έγγραφο Πρότασης Λύσεων Ρύθμισης ή Οριστικής Διευθέτησης” πρέπει να παραδοθεί από την τράπεζα το πολύ σε τέσσερις μήνες. Ο δανειολήπτης μετά ή παρέχει τη συναίνεσή του στην προτεινόμενη ή σε μία από τις προτεινόμενες λύσεις ή αντιπροτείνει γραπτώς ζητώντας αν το επιθυμεί τη διαμεσολάβηση τρίτου φορέα της επιλογής του ή δηλώνει γραπτώς ότι αρνείται να συναινέσει σε οποιαδήποτε πρόταση.\r\n\r\n







