Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΩΝΥΜΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ

19762

Γράφει η Παυλίνα Μπεχράκη
παυλίνα μπεχράκη
Όπως ξέρουμε φίλε Αναγνώστη, από τα διαβάσματά μας, οι Ελληνες,είχαν πάντα το πάθος της μόρφωσης,ή οποία έχει σαν πηγή τον γραπτό λόγο.Αυτό το πάθος,ξεκινάει από τα βάθη των αιώνων.Δυστυχώς όμως οί αρχαίοι μας πρόγονοι,παρ’ότι σοφοί,δεν διαφύλαξαν, κατά πως έπρεπε,τα γραπτά Κείμενά τουςΤά περισσότερα έχουν καταστραφεί και εξαφανισθεί.Ό Ι Αιγύπτιοι Ιερείς, σε μιά συνάντηση με τον Σόλωνα,του είπαν ευγενικά, μη θέλοντας να τον προσβάλουν.Τό έμαθε αυτό ο Πεισίστρατος, και έβαλε να γραφτούν,τα όμηρικά Έπη,που μέχρι τότε, μόνο τα απήγγελλαν, οι Ραψωδοί.
-ΤΟ ΠΑΘΟΣ που έχουν και είχαν ακόμα,και στα χρόνια της σκλαβιάς,οι Έλληνες,για τη μόρφωση
είναι συνώνυμη με την αξιοπρέπεια του Λαού μας. Τά μαύρα εκείνα χρόνια αποκτήθηκαν βιβλία,γραμμένα στη κοινη γλώσσα,του Λαού, για ευνόητους λόγους, αλλά και άλλα στην αρχαίά.
Αυτό βοήθησε, από τη μιά να μάθουν οι δύστυχοι ραγιάδες για τις ρίζες τους, που ήσαν σαν χαμένες μέσα στη γη του χρόνου ,και να διατηρήσουν την αξιοπρέπειά τους. Ας πάρουμε όμως φίλε Αναγνώστη,τα πτάγματα από την αρχήΉ Αρχαιότητα, γεφυρώθηκε με το Βυζάντιο,μέσα από τα Γράμματα,και έτσι συνεχίστηκε το Πνεύμα ,η Έλληνική ψυχή και σκέψη.Έτσι αποστομώθηκε
ο κάθε μεσέλληνας,που κατά καιρούς αμφισβητούσε, την καταγωγή των νεοελλήνων, από τους αρχαίους.Ή Ελληνικότητα,είναι Ή Αθήνα συνέχισε να έχει φιλοσοφικές σχολές,μέχρι τον Ιουστινιαντόσο ό, που τις έκλεισε.Άλλά στο μεταξύ,στη Κωνσταντινούπολη κυριαρχούσε το Αθηναϊκό Πνεύμα,με τη δημιουργία του πρώτου Πανεπιστημίου, της Δύσης,που συνέδεσε τους δύο Ελληνικούς Πολιτισμούς, τον Αρχαίο,και του Βυζαντίου.
-Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ έπαιξε μεγάλο ρόλο,σε αυτή την σύνδεση,με την ανάγνωση ρκκλησιαρτικών Κειμένων, και με την αντιγραφή αρχαίων,όπως τα θησαυρίσματα που σώθηκαν,στα μοναστήρια ανά την Ελλάδα,και στο Άγιον Όρος,.Μετά την ανακάλυψη της τυπογραφίας, ιδρύθηκαν, και από τους Έλληνες της Διασποράς όπως προείπαμε, σε όλη την Ελλάδα,και στη Μικά Ασία, σχολεία, που ήταν ο κύριος λόγος,που οι σκλαβωμένοι Έλληνες, μαθαίνοντας για τη καταγωγή τους,
από τις αρχές του 18ου αιώνασιγά σιγά πίστεψαν,πως θα μπορούσαν κάποια στιγμή,να σνακτήσουν την αξιοπρέπειά τους, αποκτώντας αυτογνωσία.Τά Ελληνόπουλα,πλέον δεν μάθαιναν μόνο τα λίγα γράμματα,στο κρυφί σχολιό,από τον Παπά του χωριού,αλλά πήγαιναν και στα σχολεία του Εξωτερικού.Ό Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός,θυσίασε και τη ζωή του,διαδίδοντας την αξία της Παιδείας,
και ποροσπάθησε για την ανάκτηση της Ελευθερίας, στά μαύρα εκείνα χρόνια της σκλαβιάς από τη βαρβαρότητα.Καί δεν είναι τυχαίο,ότι,τόσο κατά τα προεπαναστατικά χρόνια,όσο και μετά το 1821,και μέχρι την ίδρυση του νέοελληνικού Κράτους, όπως μας πληροφορούν λεπτομερειακά τα Μονόφυλλα του αγώνα,[1821-1827,},που αναφάνηκαν τόσες σπουδαίες Προσωπικότητες των Γραμμάτων,Κοραής, Σολωμός Κάλβος, καί άλλοι πολλοί,Ό Καποδίστριας δε, αμέσως γνωρίζοντας τον σπουδαίο ρόλο της Παιδείας,οργάνωσε την εκπαίδευση.
-ΤΟ ΠΑΘΟΣτου Ελληνα,γις τη μόρφωση.δε όλο το διάστημα των δύο αιώνων, τον κράτησε όρθιο,παρ’όλες τις συνεχείς καταστροφές,τραγωδίες,εμφυλίους,πολέμους,τις ταξικές διαφορές, τις προκλήσεις,τους,ξεριζωμούς, και τα δεινά,της Ιστορικής,και Πολιτικής διαδρομής,της νέας Ελλάδας,τα εξωτερικά,και εσωτερικά προβλήματα,που δεν έχουν σταματημό.
Δυστυχώς στους τωρινούς για τη Πατρίδα χαλεπούς καιρούς,τα πράγματα έχουν μεταλλαχθεί. Βρισκόμαστε από τη μιά σε ένα ασταθές οικουμενικό περιβάλλον, και από την άλλη,νιώθουμε κακά τα ψέματα μόνοι μας, έτσι που βασανιζόμαστε από μια οικονομική κρίση,που δεν λέει να τελειώσει, αν και βγήκαμε από τα μνημόνια,άφησαν όμως βαθιά τα χνάρια τους,αφού οι συμφωνίες, έχουν δέσει τη Πατρίδα χειροπόδαρα,απαιτώντας τη υπαρκτή ζωή της στην ουσία.έτσι που τά νιάτα της ξενιτεύονται, ή δεν μπορούν να ονειρευτούν τα πιό φυσιολογικά απλά ,μια καλή δουλειά, ,οικογένεια, παιδιά..Καί δεν είναι μόνο οικονομική η κρίση αλλά και ηθική.
ΑΛΛΑΞΕ ριζικά το εκπαιδευτικό σύστημα, δεν ενδιαφέρεται για τη διδαχή των αξιών, τη συνέχεια,της Ελληνικής ψυχής και σκέψης,αλλά μόνο για τη γνώση,σαν εργαλείο, επαγγελματισμού,Τό κακό μεθοδεύτικε σταδιακά,αρχής γενομένης,από την παρέμβαση,στην εξέλιξη της γλώσσας,.Άρχικά την άφησαν καραφλή,κατά πως γράφει ο αείμνηστος Σαράντος Καργάκος,ο Καλός αυτός Έλληνας, Σπουδαίος Δάσκαλος, Ιατορικός Συγγραφέας,που έχει σιγήσει,και το Ελληνικό τοπίο του Πνεύματος, ‘εχει αισθητά φτωχύνει.Τά Ελληνόπουλα τελειώνουν το Λύκειο,και δεν ξέρουν ελληνικά,εκτός αν επιλέξουν Φιλοσοφικές και Νομικές Σπουδές.Ευτυχώςπου υπάρχουν οι Λογοτέχνες, που κρατούν ζωντανή τη γλώσσα.’Η προσφορά τους είναι πολύ μεγάλη,γιατί ο γραπτός λόγος μας μορφώνει,μας ταξιδεύει.Όνειρευόμαστε, χαιρόμαστε,καταλαβαίνουμε την ανθρώπινη ύπαρξη,τη σεβόμαστε.Γινόμαστε κάτοχοι της Παιδείας, που είναι συνώνυμη της αξιοπρέπειας.Ή Επαναστατική λεκτική των Rapers για παρλαδειγμα,ενώ είναι μία μορφη ποίησης,αδελφωμένη με μουσικά ακούσματα,της Επαναστατημένης γενιάς, λόγο της κακής εκφραστικής ,δεν μπορεί να διαδοθεί με τον γραπτό λόγο,και σίγουρα κάποια στιγμή θα ξεχαστεί.Καί το γραπτό κείμενο στό στοInternet.δεν είναι σίγουρο πως θα επιζήσει. Αυτά όλα προαιωνίζουν,ότι ο νέος κόσμος,και δυστυχώς και εμείς οι Ελληνες,σιγά,σιγά,εθιζόμαστενα μη διαβάζουμε,όχι μόνο Ποίηση και Λογοτεχνία αλλά ούτε Εφημερίδα,έτσι άλλωστε εξηγείται και η ελεύθερη ππτώση των πωλήσεω.Όσο για τττούς αγωνιστές,Λπγοτέχνες και Ποιητές,είναι σίγουρα περισσότερο από τους αναγνώστες…..
Με αποτέλεσμα, η φαντασία,το συναίσθημα,να μη λειτουργούν,με ό,τι αυτό σημαίνει
και συνεπάγεται για τον Λαό μας που η αγάπη για τη Παιδεία, είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά,που τον ακολουθούν,πάνω στη γη του χρόνου και τον κάνουν ξεχωριστό.
Παυλίνα Μπεχράκη
Εικαστικός Συγγραφέας Ποιήτρια .

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.