Πάρτι κερδοσκοπίας στα καύσιμα

336

 \r\n\r\nΣημαντικές αποκλίσεις, που φθάνουν μέχρι και τα 20 λεπτά το λίτρο, παρατηρούνται στη λιανική τιμή του υγραερίου κίνησης και της αμόλυβδης, μεταξύ των πρατηρίων υγρών καυσίμων Αττικής και νησιωτικής χώρας, όπως προέκυψε από έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.\r\n\r\nΗ διαφορά αυτή, όπως δήλωσε ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή και Εμπορίου Αντώνης Παπαδεράκης, μπορεί να οφείλεται σε κερδοσκοπία, σε μονοπώληση της αγοράς, σε προβλήματα του ανταγωνισμούΗ διαφορά αυτή, όπως δήλωσε ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή και Εμπορίου Αντώνης Παπαδεράκης, μπορεί να οφείλεται σε κερδοσκοπία, σε μονοπώληση της αγοράς, σε προβλήματα του ανταγωνισμού που σχετίζονται με το κόστος μεταφοράς ή ακόμη και στη λειτουργία της ίδιας της αγοράς. Συγκεκριμένα, οι εκπτώσεις που δίνουν οι εταιρείες διανομής στα πρατήρια πώλησης υγρών καυσίμων δεν είναι ίδιες προς όλους, ενώ το ύψος της κατανάλωσης έχει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της συμφωνίας.\r\n\r\nΣύμφωνα, πάντως, με τα πρώτα συμπεράσματα του υπουργείου, οι τιμές σε Κρήτη, Δωδεκάνησα, Ιόνιο, Κυκλάδες και βόρειο Αιγαίο φαίνεται να διαμορφώνονται ακριβότερα σε σχέση με την Αττική, τη στιγμή που οι εκτιμήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών για το κόστος μεταφοράς δεν δικαιολογούν τέτοια διαφορά που να φθάνει ακόμη και τα 20 λεπτά το λίτρο.\r\n\r\nΑντίστοιχη διαφορά παρατηρείται και στην τιμή της βενζίνης, με τη γενική γραμματεία να εκτιμά ότι η έρευνα των κοστολογικών στοιχείων των εταιρειών διανομής και μεταφοράς αποτελεί θέμα που ενδεχομένως θα πρέπει να διερευνηθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.\r\n\r\nΑξίζει να σημειωθεί ότι από το υπουργείο έχει γίνει έρευνα σχετικά με τη μονοπώληση της αγοράς και την επίπτωση αυτής της κατάστασης στη διαμόρφωση των λιανικών τιμών.\r\n\r\nΑποκλίσεις\r\n\r\nΠαρακάτω παρατίθενται ορισμένα παραδείγματα αποκλίσεων, όπως καταγράφονται σε έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.\r\n\r\nΕνδεικτικά, στην Αττική η μέση τιμή λιανική πώλησης για την απλή αμόλυβδη είναι 1,470 ευρώ (με περιθώριο κέρδους εμπορίας τα 0,093 ευρώ), ενώ η αντίστοιχη τιμή σε Ζάκυνθο και Κυκλάδες είναι 1,675 ευρώ (με περιθώριο κέρδους εμπορίας 0,298 ευρώ), στην Κεφαλονιά 1,609 ευρώ (με περιθώριο κέρδους εμπορίας 0,232 ευρώ), στη Λέσβο 1,573 ευρώ (με περιθώριο κέρδους εμπορίας 0,196 ευρώ) κ.ο.κ.\r\n\r\nΑντίστοιχα, για το υγραέριο κίνησης η τιμή λιανικής στην Αττική αγγίζει το 0,531 ευρώ (με περιθώριο κέρδους εμπορίας 0,121 ευρώ), την ώρα που στη Ζάκυνθο η τιμή κυμαίνεται σε 0,706 ευρώ (με περιθώριο κέρδους εμπορίας 0,296 ευρώ), στις Κυκλάδες 0,709 ευρώ (με περιθώριο κέρδους εμπορίας 0,299 ευρώ) κ.ο.κ.\r\n\r\nΗ Αττική χρησιμοποιήθηκε ως μέτρο σύγκρισης στην έρευνα της Γ.Γ. Εμπορίου, καθώς ο ανταγωνισμός λειτουργεί καλύτερα και τα καύσιμα κοστίζουν όσο ο μέσος όρος πανελλαδικά.\r\n\r\nΤέλος, αξίζει να τονιστεί ότι το κόστος των μεταφορικών στα νησιά φθάνει το πολύ τα 5 λεπτά ανά λίτρο, ωστόσο τα κέρδη είναι πολλαπλάσια.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.