Μεταξύ εργολάβων… ισότητα

397

 \r\n\r\nΑφού δεσμεύθηκε να επιχορηγήσει με επιπλέον 300-350 εκατ. ευρώ τους αναδόχους για τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, επειδή «αδικήθηκαν» από το επιπλέον ένα δισ. ευρώ που δόθηκε για τους άλλους αυτοκινητόδρομους, ο υπουργός Υποδομών συνέχισε την προεκλογική επιθεώρηση (έργων) στη γέφυρα της Τσακώνας.\r\n\r\nΤης Χαράς Τζαναβάρα\r\n\r\nΕπίσημη υπόσχεση προς τους εργολάβους, ότι θα καταθέσει στη Βουλή συμπληρωματική σύμβαση και για τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, έδωσε χθες ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης κατά την επιθεώρηση των έργων στην περιοχή της Τσακώνας.\r\n\r\nΣύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.»(8/8/2014), που δεν διαψεύστηκαν, οι εργολάβοι ζητούν «πανωπροίκι» 300-350 εκατ. ευρώ, επικαλούμενοι λόγους… ίσης μεταχείρισης με τους άλλους αυτοκινητόδρομους (Κόρινθος-Πάτρα, Αντίρριο-Γιάννενα, Τέμπη κ.λπ.), που εξασφάλισαν πάνω από ένα δισ. ευρώ για την επανεκκίνηση των έργων.\r\n\r\nΣτην περίπτωση της Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας τα έργα δεν είχαν σταματήσει στα μέσα του 2011, αλλά προχωρούσαν με αργούς ρυθμούς. Σήμερα απομένουν περίπου 6 χλμ. στην παράκαμψη της Καλαμάτας, το δύσκολο κομμάτι Παραδείσια-Τσακώνα και η διακλάδωση Λεύκτρο-Σπάρτη. Για να δικαιολογηθούν τα συμπληρωματικά κονδύλια, σύμφωνα με πληροφορίες, αξιοποιείται διάταξη της σύμβασης του 2007, σύμφωνα με την οποία οι εργολάβοι στο συγκεκριμένο έργο δικαιούνται αποζημίωση αν δεν εξασφαλιστούν οι προβλεπόμενοι κυκλοφοριακοί φόρτοι.\r\n\r\n \r\n\r\nΣτον αέρα\r\n\r\nΟι εργολάβοι υποστηρίζουν ότι από το 2009 η κυκλοφορία έχει μειωθεί κατά 40%. Πρόσθετα κονδύλια προβλέπονται για τον νέο ανισόπεδο κόμβο στη βιομηχανική ζώνη του Μελιγαλά, για να εξυπηρετηθεί ο αρχαιολογικός χώρος της Μεσσήνης, ο οποίος δεν περιλαμβάνεται στην αρχική σύμβαση του αυτοκινητόδρομου.\r\n\r\nΤο γεφύρι της Τσακώνας στην ουσία αιωρείται, καθώς διαθέτει μόνον τρία στηρίγματα, για να μειωθούν στο ελάχιστο οι επιπτώσεις από τη γεωλογική αστάθεια της περιοχής. Τα ανοίγματα μεταξύ των πυλώνων στήριξης έχουν μήκος 300 μέτρα και κατέχουν τη δεύτερη θέση μετά από αυτά της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. Τα έργα είχαν εγκαινιαστεί το 2002, αλλά λίγο αργότερα τέθηκαν εκτός κυκλοφορίας, λόγω κατολίσθησης.\r\n\r\nΤο τότε υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ ανέλαβε για λογαριασμό της περιφέρειας Πελοποννήσου τον ανασχεδιασμό των έργων. Η νέα κατασκευή ξεκίνησε το 2008, ως κλασικό δημόσιο έργο και με προϋπολογισμό 19 εκατ. ευρώ. Αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του χρόνου και θα δοθεί στους εργολάβους του αυτοκινητόδρομου για να εισπράττουν τα διόδια!\r\n\r\nΟ υπουργός Υποδομών επιθεώρησε και τα έργα στη διακλάδωση του αυτοκινητόδρομου από το Λεύκτρο ώς τη Σπάρτη. Το τμήμα των 47 χλμ. έχει κατασκευαστεί κατά 90%.\r\n\r\nwww.efsyn.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.